17 september, 2009

Stökigt ute

Möttes av ett lite bökigt yttre på gården igår. För det första har vi fått ett stort farthinder i uppfarten till huset. För det andra var den tidigare avloppsbrunnen uppgrävd och en stor grop i marken väntar på åtgärdande. Det gamla avloppssystemet kommer att ersättas med en kommunal uppkoppling så småningom.




























Om inte detta var nog fick jag nästan en smärre chock då jag tittade ut på bakgården! Det såg ut som om en jättegrävling gått fram på gräsmattan. Det var ett arbetsmoment som jag inte haft en aning om att skulle utföras. Arbetsledare Tomas har prata om grävning men endast på framsidan, inte att hela bakgården skulle bli tudelad.
Det skall grävas ner en el kabel till huset i detta diket. Och diket är fint grävt men oj vad jag hann bli chockerad.. Jag måste skärpa mig och försöka tillbringa mera tid på bygget för att undgå dylika chocker i fortsättningen! Tack Christian för ett fint utfört arbete!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar